søndag 30. oktober 2011

husmor-idyllen brutt

Hei igjen!

Vel, nå er det en hel dag igjen til og med mandag som siste dag i permisjonstiden. Da er tiden for husmorrollen over mer eller mindre, ihvertfall på dagtid. Må da innrømme at jeg liker å være i rollen, og jeg mener det er en full jobb å gå hjemme med to barn, med husarbeid og oppfølging, så den som mener noe annet undrer jeg meg over. Mange menn kommer vel mer og mer inn i huslige roller, men jeg mener da at jeg (og mange kvinner) likevel føler seg noe forpliktet til rollen. Litt inngrodd kanskje, men sånn er det i min hverdag, og synes egentlig det er helt greit. Nesten litt vittig når man vil ha klær lagt sammen slik JEG vil... har jo stort sett ett system for det meste, det er ihvertfall det jeg streber etter. Og så tradisjonssterk min andre halvdel er, så går det helt fint - stort sett ;)

Kanskje litt hardt å si at husmor-idyllen blir brutt, for  det huslige arbeidet  vil jo være tilstede etter jobb. Selve idyllen rundt det vil nok miste sin sjarm, ja, men en får legge litt stress til side og prøve å finne frem til denne idyllen innimellom slagene. Viktig det å.

Hilsen Carina

Ingen kommentarer: