fredag 7. oktober 2011

Sommerhuset i bilder



Ett av tre originale vinduer som er igjen på "Gammelhuset". Har da endelig greidd å fått tatt noen bilder, slik at jeg kan ta med meg hjem å mimre, og planlegge og drømme. :) Synes detaljene var viktig å få med seg, og er fornøyd med disse her. I utgangspunktet var huset lengre, men denne delen har vært borte før pappas tid ihvertfall, har ikke sjekka opp noe mer rundt huset ennå, men dette er da ennå bare starten. Har ikke fått et bilde av hele fremsiden av huset, siden det ennå er mye blader på trærne, så det kommer etterhvert.
Er er de resterende to vinduer som er originale. Målet er jo da å få byttet alle vinduene i huset til orginale. Men det er ennå veldig langt fram i tid. Vi får se hva tiden bringer ;) Men fine er de, og jeg drømmer meg bort i slektens historie, og hvem de var som skuet ut av disse. 
En riktig så sjarmerende dør i kjelleren. 4.speil, slik som mange av de andre dørene som også finnes i resten av huset. Denne er den eneste som jeg har sett med annen farge enn de øvrige. Denne blir også brukt som en ytterdør, til tross for at jeg ikke tror at den egentlig egner seg til det.Men den er gjemt under et tak hvor det ikke er værutsatt eller blir mye snø, så der har vi vel svaret kanskje.

Her er et bilde av gangen oppe i 2 etasje, synes den var etter forholdene helt grei, men noen små prosjekter må til for at de skal bli 100%. Fine detaljer med den døren, og gammel smal panel. Tregulv, som er malt, men som kanskje kunne vurdert å pusses ned og lakkert. Ellers er det noen vindu til høyre der jeg kunne evt vurdert å byttet ut med noe mer sjarmerende.

Tapetet måtte jeg ta bilde av siden jeg ikke vet hvilken periode den kommer fra, og er nysgjerrig på når den var lagt. Er dessverre lite informasjon å få tak i på huset og slekten forøvrig, men som sagt - dette er bare begynnelsen. Er det noen der ute som kjenner til denne tapetet så skriv gjerne noe om den.

Ingen kommentarer: